onsdag 29 april 2009

Ögonen börjar öppnas!

Så sött, idag har ögonen börjat öppnas hos iaf tre av kattungarna. Tjockis (nr 3) är den som har öppnat mest. Tvåan är en riktig liten kämpe, hon kan nästan gå redan! Hon håller huvudet högt högt och reser sig liksom och GÅR verkligen några små steg innan hon ramlar omkull och får kravla sig fram istället. Det är en av kattungarna som har spunnit ända sen dag ett och idag försökte jag lokalisera vem av de det var. Det var antingen Fläcken (nr 5) eller tvåan.

Det är så svårt att ta bilder på de små liven här kommer några.

Mamma och Tjockis



Tvåan




Goshögar!



Är inte säker på vem det här är, jag tror att det kan vara tvåan igen.



En väldigt suddig bild men här ser man hur Tjockis har börjat öppna ögonen. Det är hon och fyran, som jag kallar Tjejen (för först trodde vi att hon var den enda tjejen i kullen) som har öppnat mest.

2 kommentarer:

Therese Bergsmo sa...

Shit vad roligt att de börjar öppna ögonen och att en av dem har hajjat det där med att gå :-)

Det är så spännande att följa de små, jag kastar mig in på din sida varje morgon för att se om något hänt ;-)

Ha det bra och en riktigt trevlig valborg!

Kram, Therese

Erica sa...

De är så söta!! Längtar till söndag och kikar i bloggen så länge. Är så nyfiken på hur det gått med ögonen, är det fler som öppnat dem nu?