måndag 4 maj 2009

Flyttning

Mozzarella har blivit helt tokig i att flytta runt på bebisarna nu. De SKA tydligen bo i min garderob. Nyss när jag kom hem efter att ha varit ute på långpromenad med hunden och skulle kika till ungarna så var bolådan tom! Mozzarella låg nöjt vid fönstret och låtsades som ingenting. Jag började leta lite efter dem, i den mjuka transportburen där de legat förut men den var tom. Tittade under sängen för dit släpade hon dem tidigt imorse när jag sov (jag vaknade av att de pep, det var väl kallt på golvet, stackarna). Inte där heller. Jag började bli orolig. Letade runt i lägenheten, speciellt i mina garderober eftersom hon tidigare har försökt flytta dit dem några gånger. Tomt. Här fick jag nästan panik och ringde min mamma och skrek att kattungarna var borta och hon måste hjälpa mig att leta. Hon kom på fem röda och vi letade igenom hela lägenheten utan att hitta någonting. Jag var gråtfärdig och började undra om Mozzarella eller Neo ätit upp dem eller nåt! De KUNDE ju inte vara någon annanstans än i lägenheten och vi hittade dem inte... Till slut röjde jag helt ur min ena garderob med lakan och handdukar och där var dem! På en hylla inbäddade under några lakan. Snacka om lättnad! Fy, vad orolig jag var...

Det är något konstigt med bildöverföringen vilket är typiskt eftersom Erica fotade veckobilderna till hemsidan med den med två kattungar. Hennes la nämligen av mitt under fotosessionen. Vet inte vad det är för fel! Kattungarna är ju sååå söta nu, de har blivit små bollar med en del päls och öppna ögon. Jag har iaf min systers kamera här hemma också så jag ska fota med den nu istället så att det blir lite bilder!

Inga kommentarer: