tisdag 21 april 2009

Kattungarna är här!

Igår morse kom dem, de efterlängtade kattungarna! Eftersom jag inte känt några sparkar var jag lite orolig för att Mozzarella var skendräktig eller att nåt hade gått på tok men mina farhågor visade sig som tur var vara helt ogrundade. Ut kom nämligen fem välmående kattungar! Jag är så stolt över min lilla prinsessa som klarade förlossningen galant och krystade ut ungarna utan problem alls. Hon var snäll nog att möta alla mina förfrågningar: dag för förlossning, antal ungar, säga till innan så jag fick vara med, m.m. Det var verkligen en upplevelse att se den första ungen komma vid halv sju i går morse, då hade jag precis ringt Erica och sagt att det var på gång och jag förstod att jag stod där själv med ungen. Men det var dumt tänkt - Mozzarella var ju där och hon tog hand om allt! Utom att avnavla den första ungen, det gjorde jag och passade på att väga den lille också. Sen kom nummer två ut bara tio minuter efter den första och där tog Mozzarella själv hand om avnavlingen. Efter det var det lugnt ett tag och Erica hann komma innan de resterande tre ungarna kom.

Mozzarella är en exemplarisk mamma som tillbringar all tid hos sina små och pysslar om dem. Hon vill helst ha sällskap av mig och bli klappad samtidigt som de diar. Ungarna är helt bedårande söta och jag är sååå lycklig över att få vara med om det här!

Bilder kommer!

Inga kommentarer: