måndag 4 maj 2009

Bilder och en liten film

Kattungarna har verkligen växt! De är så sjukt söta nu! Så häftigt nu när de har öppnat ögonen och börjar uppfatta omvärlden. Igår såg vi de fräsa för första gången när Erica försökte framkalla deras uppmärksamhet genom att skrapa på kartonglådan de låg i. Det kom inget ljud ur dem men man såg dem öppna munnen och fräsa. Så sött! De har börjat brottas lite med varandra också, viftar med tassarna liksom mot varandra ibland när de ligger vakna i en hög.

Först kommer lite bilder ifrån helgen!








Här är det Fläcken som är ute och ser sig om. Eller Snödroppe som hon nu heter :)





Idag när jag vägde bebisarna så fick de gå omkring lite i sängen och självklart passade jag på att fota. Vovven Mio och plastpappa Neo tittade nyfiket på och ville vara med ibland :)

Här är killen, Krokus. Han var jättesnäll och sa knappt ett pip varken idag eller igår när Erica fotade dem så jag hade kanske fel angående honom. Trodde han var en liten bråkstake, låta kan han ordentligt iaf när han vill!






Tvåan, Scilla, är en riktig liten äventyrska! Hon går omkring och undersöker mest av alla. De andra kravlar mest omkring på stället men hon går verkligen iväg på upptäcksfärd! Sängkanten lockade visst för dit skulle hon promt gå hela tiden.








Tjockis, eller Tussilago som hon heter, var lugn idag och satt mest och orkade knappt hålla ögonen öppna. En riktig liten sötnos!









Fyran, lilla blåsippa, även hon underbart söt!






Lilla Snödroppe! Hon är ett litet busfrö tror jag, vilket syns i filmen längre ner. Neo är undrar vad hon är för en liten parvel.







Och blandade bilder!








Puss!


Vovven kollar läget



Och en liten film på kattungarna! Det är Snödroppe som syns mest, vem colorpointen hon bråkar med är vet jag inte men jag gissar på Blåsippa.

Inga kommentarer: