tisdag 31 mars 2009

Lata dagar

Det är riktigt mysigt att vänta barn faktiskt! Man kan lata sig hela dagarna utan skuldkänslor, äta en massa mat och bli klappad på extra mycket av matte, det är inte illa det! :D Jag äter en massa nuförtiden, matte säger att hon inte gör annat än att fylla på matskålarna här hemma. Men hallå, skaffa större skålar då säger jag och Neo, så vi slipper hålla på att säga till varje gång hon missar att maten har tagit slut. Hehe, maten går åt i en rasande takt iaf! Annars har jag blivit lite mattigare, ser till att vara i mattes närvaro den mesta av tiden. Inte precis bredvid henne eller på klappavstånd (tyvärr, säger matte) men ändå i närheten. Min nya favoritplats är under skrivbordet där datorn står, det är mysigt med lite tak över huvudet :) Matte tror att det är dags att skaffa bolåda och tänkte försöka ta sig till IKEA imorgon och införskaffa några kartonger. Vi väntar också på att få låna kamera från Erica så att vi kan dokumentera min lilla mysiga mage :) Den är inte så stor än men den finns där iaf!

Neo har blivit rastlös här hemma och går omkring och jamar då och då. Jag vill helst inte umgås med honom och går iväg när han kommer och vill leka/gosa/bli tvättad, vilket han verkar bli lite ledsen över. Jag har inget emot honom eller så, jag har bara viktigare saker att tänka på för tillfället. Matte försöker leka med honom men han tittar mest bara på leksaken den mesta av tiden, ibland kan han bemöda sig att sträcka ut en tass efter den eller till och med jaga den en sekund men oftast är han för lat för det. Hihi, den latmasken!

Idag är det dag 43 eller 44, inte alltför långt kvar tills bebisarna föds!

//Mozzarella

Inga kommentarer: